Ta lekcja jest lekcją dodatkową, w której pokazuję możliwość wykorzystania plików z 3ds Maxa w SketchUpie.
Program 3ds Max można pobrać na 30-dniowy okres próbny, a jeśli studiujesz, to przez ten czas możesz używać 3ds Maxa za darmo. Można go również kupić. Najlepsza jest opcja Indie, gdzie za rok korzystania z 3ds Maxa płacisz około 1500 zł.
Silnik renderujący V-Ray możesz również wykorzystać 3ds Maxie.
Ja używam 3ds Maxa do tworzenia V-Ray Scene. Jest to plik, który możemy przenieść z 3ds Maxa z pełną geometriąoraz wgranymi teksturami.
Często używam tej opcji przy roślinach albo dodatkach, ponieważ zwiększają one realizm w naszym projekcie.
Otwieram plik roślin w 3ds Maxie.
Teraz wyeksportuję model rośliny do SketchUpa.
Zanim to zrobię, poznajmy najważniejsze komendy i nawigację w 3ds Maxie, aby się nie pogubić.
Przed eksportem zgrupuj roślinę i ukryj pozostałe elementy: kliknij prawym przyciskiem na roślinę, wybierz Hide Unselected.
Następnie wejdź w ustawienia V-Ray (skrót F10) i upewnij się, że silnik renderujący to V-Ray. W zakładce Commonodznacz Displacement, a w zakładce V-Ray – Global Switches odznacz Lights i Displacement, aby te elementy nie były eksportowane do SketchUpa.
Kliknij prawym przyciskiem na model i wybierz Export V-Ray Scene. Wyeksportuj plik do folderu, gdzie znajduje się plik .max i tekstury.
Przejdź do SketchUpa i wybierz ikonę Import Proxy or V-Ray Scene.
Gotowe! Roślina jest teraz w SketchUpie i możesz rozpocząć wizualizację.