fbpx

Jak w Prosty Sposób Ustawić Materiał na Modelu.

Co jakiś czas otrzymuję pytanie: Co zrobić kiedy materiał źle układa się na modelu?
Jest to uciążliwy problem, dlatego postaram się na pytanie odpowiedzieć w najprostszy sposób.

Wtyczka SketchUV
Bardzo przydatna wtyczka, którą używam bardzo często. Link do pobrania darmowej wtyczki znajduje się tutaj: Wtyczka SketchUV

Jeżeli chcesz nauczyć się jak z niej korzystać, możesz obejrzeć tutorial tworzenia materiału dla krzesła. Zacznij od 0:48.


A co jeżeli tekstura w modelu wygląda dobrze, a jak dodam swój materiał to już wszystko jest źle? Czy muszę za każdym razem używać wtyczki SketchUV?

Nie. Pokażę prosty sposób, jak wprowadzić stworzony materiał do modelu.

1. Otworzyć plik z modelem. Tam najczęściej jest wgrany materiał. Bardzo często jest dobrze zmapowany. Jedynie co pozostaje, to zamienić istniejący materiał na nasz nowy materiał. Klikam prawym przyciskiem myszki na materiał należący do modelu i wybieram Select objects in Scene. (Zaznacz obiekty z wybranym materiałem.) Zielony materiał zostanie zaznaczony. 

2. Teraz klikam prawym przyciskiem myszki na materiał, który chcę wprowadzić. Wybieram Apply To Selection (zastosuj materiał do zaznaczonych elementów)

3. Nowy materiał został wprowadzony do modelu. Jest zmapowany w ten sam sposób jak poprzedni. Nic nie zostało zmienione. Czasami trzeba go powiększyć. Wystarczy przejść do okna Materiały w SketchUpie i w zakładce edytuj i zwiększyć wielkość tekstury. Gotowe 😉

Pomyśl jak dużo czasu potrzeba, aby właściwie ustawić płaszczyzny tego modelu za pomocą SketchUV. Czasami trzeba sobie ułatwić pracę 😉

Życzę miłego tygodnia.
Monika Wiecha
educk.pl

.